Fed açıklamaları her zaman bir sanat olmuştur. Faizlerde 75 baz puanlık bir artışla sonuçlanan geçen haftaki FOMC toplantısının ardından, Fed Başkanı Jerome Powell, gelecekteki faiz artışlarının daha küçük olabileceğini söyledi ancak daha sonra artışların devam edeceğini belirterek kendisiyle çelişti fakat bir şekilde karışıklık dizginlendi. Ancak Fed'in duruşuna çok şaşırmamalıyız. Aralıksız arttırımların kimseye faydası yok ve Fed, mart ayından bu yana 375 baz puanlık faiz artışının ekonomiyi etkileyeceğini biliyor. Bu nedenle, ipleri boğacak derecede sıkmadan gergin tutuyor. Piyasanın tepkisi, son faiz artışının bir yansıması değil, yatırımcıların ve işletmelerin faiz artışlarına nasıl tepki verdikleri ve varlıkların değerini nasıl yorumladıklarıydı. Fed bunu dikkate alarak para politikasını belirlerken iyi bir denge kurmalı.
Reel ekonomide ‘’maaş enflasyonu’’ çok zorludur. Ekim ayında, çalışan kişilerin ücretleri bir önceki yıla göre yüzde 7,7 artarken, iş değiştirenler için şaşırtıcı bir şekilde yüzde 15,2 arttı. Bu, Eylül ayında yüzde 15,7'den düştü, ancak yine de çok büyük bir oranda. Faizlerin temel belirleyicisi olan TÜFE, Ekim ayında yüzde 0,6 arttı. Fed'in yüzde ikilik enflasyon hedefine ulaşması için TÜFE'nin maksimum yüzde 0,1-0,2 oranında artması gerekiyor. 13-14 Aralık'taki bir sonraki FOMC'den önce iki TÜFE baskısı daha var. Çekirdek TÜFE'nin yüzde 0,3-0,4'e düştüğünü ve diğer göstergelerde bir yavaşlama görürsek, Aralık'ta oranlar sadece 50 baz puan yükselebilir.
Hisse senetleri gibi riskli varlıklar için bu belirsizliğin negatif olması gerekir, ancak 10 yıllık hazineler üzerindeki mevcut hisse senedi risk primi sadece 90 baz puandır ve bu, 129 baz puanlık tarihsel ortalamanın çok altında. Burada daha fazla oynaklık beklediğimiz anlamına geliyor. Daha güçlü bir istihdam raporuna rağmen, hisse senetleri geçen cuma günü toparlandı. Ancak bu bize gerçekçi gelmiyor.
Zincire baktığımızda, oyun endüstrisine maruz kalan kripto varlıklarında meydana gelen hızlı büyümeye dikkat çekiyoruz. BNB ve Polygon, oyun geliştiricileri için baskın blok zincirleri oldu, ancak Solana ekosistemde zemin kazanıyor, WAX ve Hive’da bünyelerinde barındırdıkları oyunlar için sadık bir kitlesi nedeniyle dayanıklı ve başarılı olduklarını kanıtladılar.
Bitfinex Piyasa Analistlerinin yorumu:
"Binance ve FTX arasındaki gerilimler ortaya çıktıkça, Federal Rezerv'in enflasyonla ve olumsuz haber akışıyla mücadele etme yeteneği hakkında devam eden endişeler göz önüne alınarak, Bitcoin bugün bir kez daha geri çekiliyor. Binance ve FTX arasındaki halka açık tartışmadan kaynaklanan endişeler kripto para piyasasını ele geçirdi ve FTX'in tokeni FTT'nin yanı sıra FTX'in ana ticaret firması Alameda Research'ün en büyük holdinglerinden biri olan Solana'da agresif bir satışla sonuçlandı. FTX ve Alameda, Binance şefi CZ'nin FTT pozisyonunu tasfiye edeceğini açıklamasının ardından başka bir ‘’ Three Arrows’’olayının korkularını yatıştırmak için çabaladı. Bu, duyguların yönlendirdiği bir alanda traderları endişendirmeye devam ediyor. Kripto para fiyatları, Bitcoin'in de 20.000'ın altına düşmesiyle hızlı bir toparlanma belirtisi gösteriyor.
Bazı önemli çıkarımlar: Web 3 üzerindeki Oyun sektörünün Büyümesi
Oyun sektörü, blok zinciri teknolojisini kullanan oyna-kazan ve oyun içi para birimleri gibi çeşitli modellerin daha yaygın hale gelmesiyle hızlı bir büyüme yaşadı.
175 milyar dolarlık oyun endüstrisinin 2020'deki satışlarının yüzde 91'i çevrimiçi yapıldı. Dijital oyun pazarının 2028 yılına kadar 560 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor ve işlerin buradan daha iyi olması muhtemel. Dijital dağıtım kanalları, daha fazla geliştiricinin işe alınmasını sağladıklarından ve kullanıcıların en iyi içeriği bulmalarına yardımcı olduklarından bu genişleme için çok önemlidir. 2004 yılından bu yana, Steam, Good Old Games (GOG.com), EA's Origin ve Epic Games Store (EGS) dahil olmak üzere birçok işletme dijital dağıtım hizmeti modelini benimsemiştir. 2010'dan sonra, mobil oyunların benimsenmesi, Apple'ın App Store'unun (iOS cihazları için) ve Google'ın Play Store'unun (Android cihazlar için) hızlı yükselişiyle sonuçlandı. 2020 yılına kadar, toplam 175 milyar dolarlık oyun endüstrisi gelirinin yüzde 91'i dijital satışlardan geldi.
Kriptoda, oyun protokolleriyle meşgul olan aktif cüzdanların sayısının, en önde gelen blok zincirlerinin her birinde oyun oynamanın popülaritesinin kaba bir göstergesi olarak yorumlanabileceğini gözlemleyebiliriz (cüzdan etkileşimleri aktif oyunculara eşit değildir). BNB en fazla cüzdan etkileşimine sahip olsa da grafiği önemli ölçüde çarpıtan üç oyunun (Splinterlands, Alien Worlds ve Farmers World) hâkim olduğu Hive ve WAX'ın varlığına dikkat etmek ilginçtir.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı
Bir Cevap Yaz